19.03.2019 | 11:58

Перша серйозна життєва проблема, з якою стикаються старшокласники - це вибір майбутньої професії. Питання «Ким я буду?» задає собі кожна молода людина. І тут головне - не розгубитися, зорієнтуватися і зробити правильний вибір, відповідний інтересам, здібностям, можливостям, ціннісним установкам, і, нарешті, вимогам, які висувають роботодавці. Правильно зроблений вибір - це початок шляху до успіху, самореалізації, психологічного і матеріального благополуччя в майбутньому. Але зазвичай сучасні підлітки трохи дезорієнтовані у виборі майбутньої професії, тому що вони інші, мають безліч захоплень та інтересів, а отже сконцентрувати свою увагу на одній групі професій вони не здатні. Але в сучасному світі це й не треба, тому що в найближчі роки і в Україні, і в світі будуть затребувані зовсім нові спеціалісти, які не лише розбиратимуться у своїй галузі, а й матимуть крос-галузеву спеціалізацію.

14 березня поточного року, педагог, класний керівник 10 класу Бердянського ЗЗСО № 11 Олена Барнінець запросила провідного фахівця з профорієнтації Бердянського міськрайонного центру зайнятості Юлію Костенко на батьківські збори з метою підвищити компетентність батьків щодо того, як допомогти власній дитині не помилитися з вибором майбутньої професії.

Фахівець слуби зайнятості насамперед ознайомила батьків зі способами вибору професій якими можуть керуватись їхні діти, розповіла, що впливає на професійне майбутнє та яку важливу роль відіграють саме батьки в цьому нелегкому рішенні, також продемонструвала професії, які матимуть попит на ринку праці, висвітлила головні аспекти вирішення питання професійної дезорієнтації.

Батьки дізналися про єдину формулу вдалого вибору професії, до речі, їх дуже зацікавила інформація стосовно веб-базованої платформи «МОЯ ПРОФЕСІЯ: консультаційна мережа», яку розробила служба зайнятості, адже ці тести надають можливість дитині перетворити вибір майбутньої професії у науково обґрунтований прогноз,адже програма заснована на діагностиці й зіставленні трьох основних факторів успішної самореалізації:

- Професійна мотивація - глибинні професійні інтереси й цінності

- структура інтелекту - рівень розвитку ( IQ) і специфіка структури здібностей 

- психологічні схильності до певних видів професійної діяльності.

Наприкінці заходу Юлія Костенко надала методичні рекомендації, щодо нагальної теми зборів, запросила всіх бажаючих батькiв відвідати центр зайнятості для того, щоб більш детально поспілкуватися щодо проходження їхніми дітьми тестів, та наголосила на тому, що найголовніше - це чути власну дитину, розмовляти з нею, дати зрозуміти що вона може вам повністю довіряти та ділитися найпотаємнішим.