Очевидно, виходити на нову роботу нелегко. Новоприйнятий працівник, як правило, ще нікого не знає у колективі. Він ще не встиг ретельно ознайомитися зі своїми функціональними обов'язками. Йому ще невідомі усталені у колективі звичаї. 

Перші дні чи то, навіть, тижні на новій роботі є стресовими як для нового працівника, так і для його колег. Новий працівник неминуче робить помилки. Не всі члени колективу до помилок ставляться спокійно. До працівника придивляються. Часто - недружніми очима.

Коли молодий фахівець прийде на своє перше робоче місце, то він повинен бути готовим до того, що спочатку колектив братиме до уваги не рівень його кваліфікації та обсяг знань, якими він володіє, а зважатиме на досвід роботи і рік народження.

Для того, щоб завоювати повагу старших колег, слід робити наступне:

1. Вчіться. Ви набагато швидше освоїтеся на робочому місці, якщо запитуватимете про всі подробиці про діяльність компанії чи організації і запозичуватимете знання та досвід старших колег по фаху.

2. Пишіть. Вдосконалюйте свою майстерність і грамотність. Писати слід вміти на всіх сучасних носіях - як паперових, так і електронних. Ваш стиль письмового викладу може сприяти (а може і не сприяти) повазі до вас.

3. Демонструйте лідерські якості. Більшість роботодавців це цінить. Успіхи у кар'єрі неможливі, якщо працівник неспроможний впливати на оточуючих людей.

4. Контролюйте свої емоції. Слід вміти контролювати свої емоції. Надмірний вияв радості чи печалі буде помічено.

5. Створюйте про себе гарне враження. Майте на увазі, що враження про нового співробітника складаються в перші ж дні його роботи. Якщо вам не вдасться відразу ж зарекомендувати себе як серйозну людину, то у подальшому буде дуже складно себе реабілітувати в очах колективу і керівництва. Тому на своєму першому робочому місці слід позбутися молодіжної одежі, сленга, запізнень.

Пам'ятайте, що вихованій людині завжди легше влитися у будь-який колектив та заслужити довіру. Одним з головних елементів ввічливості вважається вміння запам'ятовувати імена, по-батькові, прізвища.

Під час знайомства слід зосереджуватися і поіменно запам'ятовувати всіх своїх колег. Якщо ви раптом забули як звати людину, до якої потрібно звернутись, - то у жодному випадку не називайте ім'я, яке першим спало вам на думку. Краще за все у таких випадках звернутись до когось із співробітників компанії.

6. Діліться знаннями. Практично кожна людина володіє якимись унікальними вміннями. Молодий фахівець може заявити про себе, навчаючи старших колег чомусь такому, що знає краще за них. Наприклад, тонкощами роботи з комп'ютером, пошуку інформації в Інтернеті, навичкам презентацій чи просто вмінню знаходити спільну мову з оточуючими людьми.

Новачок має свіжий погляд на події, що відбуваються у компанії. Йому простіше помітити недоліки у роботі та запропонувати керівництву способи і засоби їх подолання. Можна запропонувати те, чого у компанії ще не було до вас.

Фахівці радять розпочинати не із занадто радикальних змін. З пропозиціями краще за все звертатися безпосередньо до керівництва. Все ж таки у перші дні роботи це робити не варто. Вас можуть не зрозуміти. Спочатку слід завоювати довіру начальства.

7. Гідно проведіть свій перший робочий день. Труднощі розпочинаються з першого ж робочого дня. Можливо, він виявиться найтяжчим. Багато залежить від фірми, у яку влаштовується працівник та роботи, яку він виконує. Повноцінним робочим днем перший день виявляється рідко у кого.

Все ж таки перший робочий день не є по-справжньому робочим. Впродовж нього новачка знайомлять з колегами, іншими співробітниками, інфраструктурою фірми і її підрозділами. Новачку демонструють офісну техніку, специфіку внутрішніх засобів комунікації, розповідають про програмне забезпечення. Пояснюють до кого слід звертатися з тими чи іншими запитаннями.

Всім зрозуміло, що будь-яка людина у свій перший робочий день нервує і хвилюється. Може перебувати у стресовому становищі. Слід намагатися, не дивлячись на труднощі, залишатися спокійним.

Ніхто не очікує, що новачок з першої ж хвилини розпочне працювати як повноправний член трудового колективу. Новачку слід продемонструвати, що він вміє швидко війти в курс справ, не зіпсувати при цьому оргтехніку, не сплутати начальника відділу з кур'єром.

Якщо ж недоречностей чи помилок, все ж таки, не вдалося уникнути, то слід показати, що справедливу критику у свою адресу вмієте сприймати нормально. Це створює в оточуючих враження, що припущені помилки є ступеньками для подальших успіхів.

 

Бажаємо успіху!