Якщо ваша тривожність перед тестуванням має яскраво виражений характер, то будь-які методи типу самонаказу не діятимуть. Вони можуть навіть посилити вашу тривожність. У цьому разі, якщо у вас сильніше виявляється «стрес кролика», ніж «стрес лева», треба використати «хитріші», обхідні шляхи управління емоціями. 

Велику допомогу в боротьбі з негативними емоціями може надати уява

Спокою досягають образним уявленням себе спокійною, упевненою людиною. Треба уявити тестування з усіма його нюансами. Ось ви заходите, сідаєте, вам дають листки  з тестами, ви спокійно продивляєтесь їх, радієте, що знаєте більшу  половину з усіх питань, спокійно  починаєте виконувати завдання. Усі  повертаються і дивляться здивовано на  вас: «Хто це такий спокійний, хто це так вміє триматися?» Викладач задоволено стежить за вами, в  його погляді спокій і схвалення… Ось ви  закінчуєте всі завдання, перевіряєте і, задоволені успішним виконанням, підводитеся і йдете з класу. Викладач заспокійливо та задоволено киває головою… і так далі, у тому ж дусі. Завдяки повторному, неодноразовому «програванню» моделі бажаної поведінки у вас знизяться сила переживань і рівень тривоги. З’явиться впевненість у своїх можливостях, оскільки репетиція якої-небудь дії подумки дасть вам змогу пристосуватися до неї. Недарма спортсмени-гімнасти перед виконанням складної вправи кілька разів «програють» її в уяві.

Відомий і такий прийом з використанням уяви, як перевтілення, вживання в образ людини, що має бажані для вас якості. Це можуть бути ваші знайомі, батьки, літературні герої – усі, чию поведінку в складній ситуації ви хотіли б відтворити. Готуючись до відповіді, ви можете грати роль урівноваженої, стриманої людини; геніального мислителя і філософа; безстрашного і холоднокровного розвідника тощо. Ваша фантазія може бути безмежною.

Крім того, для блокування надмірного хвилювання можна використати так звані раціональні прийоми. Для нас найбільший інтерес становлять такі захисні механізми:

- інтелектуалізація, тобто засіб захисту, коли людина може реагувати на загрозливу ситуацію байдуже, оцінюючи її аналітично, як предмет для визначення або цікаве явище. Коли ви виконуватимете завдання тестів, уявіть себе одним із співавторів даних вам тестів;

   - включення; щоб використати цей прийом, треба створити нову систему цінностей. Наприклад, своє становище ви можете порівняти із становищем літературних героїв або ваших знайомих перед тяжким випробуванням. Поспівчувайте їм. Якщо людина спостерігає і переживає драматичні ситуації інших людей, значно прикріші ніж ті, які хвилюють її, вона починає дивитися на свої труднощі по-іншому.

заміщення – це перенос дії, спрямованої на недоступний об’єкт, на дію з доступним обєктом. Наприклад, один японський підприємець, використовуючи цей принцип, давав робітникам змогу зігнати емоції за допомогою палки на манекенах, або боксерської груші, або, уявляючи негативну ситуацію, подумки спалити її в вогні свічки, або намалювати та порвати папірець.

Успіхів

вам в регуляції своїми емоціями

та підготовці до тестування !