Так влаштована людська природа – ми не вміємо себе хвалити і тим більше критикувати. А ці навички необхідні. Особливо, якщо ви хочете успішно пройти співбесіду і знайти роботу.

Розповімо, як правильно доносити інформацію про свої плюси та мінуси потенційному роботодавцю.

Що хочуть почути рекрутери

Ставлячи питання про позитивні і негативні якості, менеджер з підбору персоналу не чекає, що кандидат повторить розповідь про себе або перерахує занадто вже особисті риси характеру (наприклад, я добрий, я чуйний, не п’ю, не палю).

Його мета:

-з’ясувати, як поводиться здобувач в нестандартній ситуації;

- визначити, наскільки адекватно оцінює кандидат себе і результати  своєї  праці;

- зрозуміти, чи відповідає він вакансії, на яку претендує.

На  співбесіді охарактеризувати самого себе вас можуть попросити по різному:

- « Розкажіть про ваші позитивні і негативні якості».

- «Назвіть три ваших позитивних і три негативних якості».

- «Назвіть ваші сильні і слабкі сторони».

- «Які ваші якості можуть допомогти або перешкодити виконувати ту чи іншу роботу?»

- «Які ваші переваги і недоліки?»

Потрібно бути готовим до будь-якого розвитку подій. Тому заздалегідь продумайте як мінімум 3 СВОЇХ плюса і мінуса, зіставте їх з вимогами роботодавця. Наведені нижче рекомендації допоможуть у цьому.

Як говорити про свої сильні сторони

На співбесіді відповідь на питання «Розкажіть про ваші позитивні і негативні  якості» слід починати саме з сильних сторін, які дозволили вам стати успішним і в житті, і в професії. Напередодні інтерв'ю підготуйтеся. За  допомогою нескладних технік визначте все найкраще в собі і порівняйте ці якості з вимогами вакансії.

1. Складіть список ваших головних переваг  з 10 пунктів. Підійдіть творчо до цього завдання, позбавтеся від свого скромного внутрішнього «Я» і напишіть всі свої сильні риси характеру. Вибирайте ті, якими дійсно володієте.
2. Уважно вивчіть вакансію, постарайтеся  зрозуміти який потрібен співробітник, з яким набором якостей потрібен на позицію, на яку ви претендуєте. Співвіднесіть себе з ним. Акцентуйте увагу на своїх знаннях і досвіді в тій чи іншій сфері, а вже потім згадайте про особисте.
3. Обмежте список ваших позитивних сторін до трьох-п'яти пунктів. Виберіть те, що Вам найбільш комфортно обговорювати.
4. Кожну сильну якість проілюструйте прикладом. І бажано не одним. Наприклад: «У мене аналітичний склад розуму, я пишу грамотно, цікаво, в різних стилях і жанрах. Якщо потрібно, з гумором. Також створю унікальний контент, причому не тільки текстовий, але і графічний. У мене великий досвід інтерв'ювання. До речі, інтерв'ю — мій улюблений жанр. Тому що він передбачає нові знайомства та спілкування, а я товариська людина».

Як говорити про свої слабкі сторони

Відповідаючи на запитання про негативні якості, Вам не потрібно називати абстрактні або «хороші» недоліки. Ваше завдання — показати, що ви усвідомлюєте свої недоліки, вмієте з ними боротися і працювати.

Як  це  зробити:

Перетворіть  мінуси в плюси.

  • «Я допитливий і скрупульозний. Багато хто вважає це  моїм недоліком.

Але для мене, як для аналітика, важливо перевіряти всі дані до дрібниць, аналізувати всі деталі. Я не  заспокоюся, поки не зроблю цього. У моїй практиці був випадок…(навести приклад, коли ваша вимогливість допомогла виявити якусь помилку).

  • Позначте, що працюєте з недоліками. Зізнайтеся, так, у Вас  є негативні якості, але Ви робите  все, щоб їх виправити. «Я поганий оратор. Коли доводиться виступати перед великою кількістю людей, я гублюся. Розумію, що для журналіста це дуже великий недолік, тому вже місяць я ходжу на курси  ораторського мистецтва».

Якщо НR менеджер не просить Вас назвати сильні та слабкі сторони, то за  своєю ініціативою не заводьте про це розмову. Але  якщо питання прозвучало, то відповідайте швидко. Не варто мовчати і бентежитися. Якщо спробувати сформувати базову ефективну відповідь на питання про переваги і недоліки, то вона буде такою: «Говоріть правду, тільки правду і нічого, крім правди». Зріла людина знає, що у неї є як  сильні, так і слабкі сторони, і вона не соромиться це визнати. І тим  більше не буде брехати і викручуватися з приводу свої персони. Нагадуємо, що брехня в резюме та на співбесіді – найгірший помічник у побудові кар’єри. Тому  будьте чесними передусім  перед самим собою,  вірте в себе і свої відповіді. І не забувайте, що впевненість - важливий фактор при працевлаштуванні.