З ранніх років ми шукаємо вигоду в спілкуванні. Мабуть, кожен згадає людину, яка дружила з відмінниками, щоб потім переписати домашнє завдання або конспект. Якщо в такій ситуації підсвідомо переслідуються шкурні інтереси, то нетворкінг - усвідомлена робота з придбання корисних зв'язків. Це вміння встановлювати і підтримувати стосунки з  людьми. Родичі, однокласники, сусіди, знайомі - це все учасники процесу нетворкінгу.

Які завдання вирішує нетворкінг і кому він потрібен? Таких завдань може бути безліч. Особисті зв'язки допомагають вирішити такі проблеми, які не вирішують навіть гроші. Наприклад: знайти роботу своєї мрії, лікаря, репетитора, співробітника, партнера, отримати знижку на послуги або на квиток в театр та ін. Статистика свідчить, що близько 85% вакантних посад займаються завдяки нетворкінгу. Тому, починати думати про базу своїх знайомств потрібно відразу як визначишся з професією, і намагатися її збільшувати з кожним роком. Коли прийде час шукати роботу, обов’язково знайдеться хтось, хто зможе тобі щось запропонувати і поручитися за тебе, як за хорошого спеціаліста.

Пропонуємо кілька технік, що допоможуть тобі встановити контакт і побудувати власну мережу для нетворкінгу.

1. Цікався людьми. На будь-якому заході, за будь-яких обставин, навіть якщо це ситуація, коли ти застряг(-ла) в ліфті у власному будинку – просто спілкуйся. Пам’ятай, що важливий будь-який контакт. Найбільш близькими часто виявляються самі далекі родичі, найдальші зв'язки виявляються найбільш корисними.

Найвідоміший приклад якісного контакту, який тривав усього 30 секунд у ліфті офісного центру, стався в 1998 році, коли Сергій Брін і Ларрі Пейдж отримали 100 тисяч доларів від підприємця на розвиток своєї ще неіснуючої компанії, яка згодом отримала назву Google.

2. Вмій не тільки брати, а й віддавати. Звичка запитувати людей, чим ти можеш їм допомогти - це стратегія, результати якої незабаром вас приємно здивують.

3. Уважно слухай співрозмовника. Ніщо так не викликає довіру, як уміння вислухати співрозмовника. Дай йому зрозуміти, що те, про що він говорить, має велике значення і є цікавим для тебе. 

4. Спостерігай і відзначай індивідуальні особливості кожної людини. Це можуть бути захоплення, особливості характеру, сильні й слабкі сторони людини. ХХІ століття – час, коли про людину розкажуть соціальні мережі, тому не лінуйся перевіряти їх, якщо хочеш стати справжнім професіоналом нетворкінгу і налагодити якісний контакт.

5. Нагадуй про своє існування. Підтримуй спілкування за допомогою соціальних мереж, зустрічайся особисто, якщо є така можливість, але не будь нав’язливим(-ою). Підійдуть будь-які способи, але не згадуй про друга/подругу тільки тоді, коли тобі від нього/неї щось потрібно.

 

Не варто очікувати на дружню допомогу, якщо:

1. Ти очікуєш тільки на односторонню допомогу. Ключове правило нетворкінгу – взаємність, на якій побудована ефективна мережа знайомств. Якщо не хочеш розгубити всіх своїх друзів – будь готовий(-а) допомогти у відповідь.

2. Ти ігноруєш людей. Не відповідаєш на повідомлення в соціальних мережах і відмовляєш в особистих зустрічах? Можливо, краще визначитися, чи взагалі потрібне тобі спілкування з цією людиною? Якщо ж ні, то краще дати зрозуміти це одразу.

3. Ти одразу щось вимагаєш. Тільки-но познайомився(-лася) з людиною і вже одразу про щось її просиш? Це некрасиво, неприємно й марно, як і у випадку, коли людина не знає міри у своїх проханнях.

4. Ти обманюєш і приписуєш собі неправдиві заслуги. Справити враження можна й іншим способом, тому краще не вдаватися до хитрощів, щоб не опинитися «за бортом».

 

Отже, нетворкінг – це один з інструментів для досягнення успіху, це інвестиція твого часу в стосунки з людьми. Втрачені можливості й контакти – це неприємно, тому не проґав свого шансу – вчися будувати стосунки.