Щоб влаштуватися на роботу, необхідні не тільки диплом, досвід і суто професійні навички - hard skills, але й так звані непрофесійні навички - soft skills, які так чи інакше стосуються розв’язання проблем та взаємодії між людьми і відіграють важливу роль у процесі працевлаштування. За результатами дослідження Гарвардського Університету і Стенфордського Дослідницького Інституту внесок soft skills в професійну успішність співробітника становить 85%, тоді як hard skills всього 15%.
Існує велика різниця між співробітником, який може виконувати роботу, та співробітником, який може виконувати роботу добре. На думку фахівців, уся справа в непрофесійних навичках, які включають у себе соціальні навички: лідерство, культура письмового та усного спілкування, мотивація, здатність швидко вирішувати проблеми, що виникають, уміння ладити з людьми тощо. Цим навичкам нас не навчають у школі чи університеті, ми набуваємо й розвиваємо їх самостійно. Такі риси роблять нас більш привабливими, зокрема для роботодавців.
Соціальні навички відносяться до ключових умінь будь-якого лідера, людина, яка ними володіє здатна відмінно управляти колективом.
Але не слід вважати, що соціальні навички - це щось незвичайне, що оволодіти ними важко або, що потрібно володіти для цього якимись надприродними якостями і здібностями. Насправді все набагато простіше, і наступного разу ми розповімо, як їх розвивати. А спочатку давайте складемо невеликий їхній список.
Ось основні соціально-комунікативні навички:
вміння гідно триматися в суспільстві;
вміння залишатися усвідомленим в будь-яких ситуаціях;
вміння вести комфортну для всіх бесіду;
вміння зберігати спокій;
вміння слухати;
вміння управляти своїм голосом;
вміння правильно вітати іншу людину;
вміння презентувати себе;
вміння правильно вибачатися;
вміння бути тактовним і ввічливим;
вміння грамотно реагувати на критику;
вміння правильно приймати компліменти;
вміння представляти один одному інших людей;
вміння бути щирим;
вміння виявляти цікавість до оточуючих і т.ін.
Далі буде……